2009-08-21

Funderingar och tankar

Jag har alltid levt i den här hypen att alla ska köpa sin bostad. Jag har vägrat att ta den vägen. Jag vill inte ha nåt stort lån på axlarna, eller en saftig hyra där. Mitt mål var att ha en hyreslägenhet som inte kostar så mycket och det har jag i dagens läge. Billig hyresrätt och en stor buffert. Check!
Båda delarna har jag uppnåt och jag har till och med uppnåt ett rimligt bra betalt halvtidsjobb så jag har många timmar fritid och har tid för mig själv och det jag känner för att göra.

Funderade på det idag att, fan vad bra jag har det precis just nu. Ser och hör många i min ålder som inte har ett skit av vad jag har. Tråkigt men sant. Många är runt trettiostrecket och bor hemma hos morsan samt är panka och driver runt på dagarna utan nån som helst inkomst. Been there done that! Men det var för ca två och ett halvt år sedan nu. Men jag var i alla fall inte pank då.

Så länge livet är som det är idag kan jag bara fokusera på att spara cash och leva bra och titta rakt fram och hoppas att delmål efter delmål faller in i framtiden.


5 kommentarer:

  1. Bra balans måste jag säga, lagom med jobb :)

    SvaraRadera
  2. Där vi bor är det svårt att hitta hyreslägenheter med hyfsad hyra.
    Vi bor i bostadsrätt men med lånet är det ändå billigare än de nyproducerade hyreslgh där hyrorna är horribla!
    Skönt att du kan luta dig tillbaka och njuta lite. Det borde man göra oftare. Tänka på allt man har. Inte grubbla över det man inte har.. liksom. Kram från mig, Wi

    SvaraRadera
  3. nonhosonno: Tack!

    Wicke: Jo, jag vet att många ställen har rent av larviga hyror. Tack!

    SvaraRadera
  4. Bra resonerat. Själv sitter jag på en hyra som jag skulle kalla hyfsad. Funderar på att byta ner mig till en etta, eller allra helst in till pojkvännens villa ;) Men jag väntar på att han ska komma på det också. Under tiden jagar jag slantar för att öka välståndet! (och minska skulden)//Tiana

    SvaraRadera
  5. Tiana: Ja alltid bra att byta ner sig om man vill ha in extra pengar. Det lönar sig i längden. Hur går det med välståndet?

    SvaraRadera