2009-05-20

Lön och ledighet

Får lön efter min ledighet som börjar idag. Hela fyra sköna dagar att bara koppla av och tänka på allt annat än jobb. Vet inte exakt hur mycket det blir till sparande förrns på måndag dock. Ser ut att bli runt en +500:- kvar på kontot sen förra lönen med, vilket är överraskande. Trodde jag skulle bränt allt tills dess. Men jag har väl lyckats snåla mer än jag hade tänkt mig. Gamla vanor sitter ju i och är svåra att bryta. Men det är ju bara en bra egenskap i mitt tycke. 

En sak som jag måste berätta det är att dom senaste månaderna har jag dragit ner på att köpa läsk. Köper max en till två i månaden nu. Har nämligen börjat dricka mycket saft som man kan spä ut i oändliga mängder känns det som. Det är billigt och man kan köpa hur många smaker som helst. Sparar mycket pengar på det. Ca +12:- per inköp och jag gör väl en tjugo i månaden. Så sparar ca +240:- i månaden på att ha lagt om mina dryckesvanor.

*Ni som undrar vilken typ av saft jag köper så är det BOB Lättdryck 2 dl som man kan spä ut upp till två liter per förpackning.

5 kommentarer:

  1. Vi kör också på saft, men köper då funlight, den finns också i oändliga smaker. 1l räcker till 10l. =)

    SvaraRadera
  2. Jag har gjort precis samma förändring ett tag sedan. Har du tänkt på en annan aspekt av det? Tänk hur mycket vatten och plast du har burit hem med läsken... //Tiana

    SvaraRadera
  3. Den är godare än Fun light och innehåller säkert inte lika många konstiga kemikalier heller..
    Du kan ju annars investera i en soda streamer och göra eget bubbelvatten? Fast jag vete 17 när man tjänat in den. Den kostar ju både i inköp och i gaspatroner.
    Ha en trevlig helg i vilket fall!

    SvaraRadera
  4. Gött, lite pengar att spara där.

    SvaraRadera
  5. Strävar efter: Ja man kan ju spä ut den mycket. Funkar kanon. Ska kanske testa samma jag med.

    Tiana: Jo, jag vet att jag konkat hem en massa onödigt. Man ska ju värna om miljön också i dagens läge.

    Wicke: Ja, det funkar ju det med. Men jag tror jag håller mig till saften än så länge. Annars kan man ju dricka te med. brukar jag med göra mycket.

    Nonhosonno: Absolut!

    SvaraRadera